Thursday, July 24, 2014

Old Paintings / Pinturas Antigas















I'm organizing all my work and I found it funny because I think I'm approaching a similar creative process to the one I first used when I first started to try to create something back in the third grade of my degree in painting, in 2006.
I had no idea of what I was doing. I always drew since ever, but only then I started trying to sketch to create compositions. Then I used the same thought process and tried to do the same on canvas. 
I started from one side and finished on the other without any sort of planning. Then I tried to create harmony.
The brush strokes were sometimes stuck, sometimes free, but I realised I'm sort of doing the same thing now but with more experience and knowledge on my back.
Had I known what I was doing at the time and I would be much better now.

* * *

Estou a organizar todo o meu trabalho e deparei-me com as pinturas que fiz no 3º ano, em 2006. Foi a primeira vez que tentei criar algo mas não fazia a mínima ideia do que estava a fazer.
Sempre desenhei desde sempre e me dei bem com a cor, mesmo não pintando com tinta, só desenhando.
Foi assim que comecei a tentar criar algo no diário gráfico, tentando criar composições sem grande sentido.
Depois passei para a tela e fiz o mesmo, começava de um lado e terminava noutro sem planear nada. Procurava imagens que gostava e pintava-as para ver se funcionavam. No final tentava criar harmonia de cores.
Estou a fazer algo semelhante agora mas com mais fundamento e experiência. Se soubesse o que estava a fazer na altura estaria muito melhor hoje.

No comments: