Tuesday, June 12, 2012

Books with my work / Livros com o meu trabalho






«A story for each painting II», Paula Sá, /«Uma história por um quadro II», Paula Sá, 10 eur




A BOOK WITH ONE OF MY PAINTINGS; STUDIES FOR CHILDREN'S BOOK ILLUSTRATIONS

      Paula Sá created short stories based on the work of 9 artists represented by Trindade Gallery. This book was then published (this is the second volume) and as you can see, each painting used is on the other side of the window. Mine is the painting also used on the back side of the book. This is written in Portuguese and  is most likely for children aged 5-15, and you can read and see the paintings used at the Trindade Gallery Blog and Website. This is a gallery from Oporto, Portugal and I'm very pleased that my painting is featured there.

* * *

UM LIVRO COM UMA PINTURA MINHA; ESTUDOS PARA ILUSTRAÇÕES DE UM LIVRO INFANTIL

      A escritora Paula Sá criou pequenas histórias acerca das pinturas de 9 artistas representados pela Galeria Trindade e compilou-as nesta edição. Este já é o segundo projecto do género, estando a primeira edição do primeiro volume já esgotada. 
        A minha pintura é a que está presente na parte de trás do livro. Este, é direccionado para crianças entre os 5-15 anos. Para mais informação sobre o livro, artistas e pinturas vejam o blog da Galeria Trindade e o Website. Estou muito contente pela minha pintura estar aqui presente. 


----










Studies for book illustrations / Estudos para ilustrações infantis



I'm also doing illustrations for another book by the same writer. These are the studies for the illustrations. I do the studies with my tablet before I do it traditionally. I've been doing this lately for the illustrations so that I can focus only on the composition and color, otherwise I would have to mix colors so it saves a lot of time, giving me more time to focus on the final illustrations. This will be published after summer by a Portuguese publisher.

* * *

Estou igualmente a fazer ilustraçãoes para outro livro da mesma escritora. Isto são os estudos para as ilustrações. Faço-os com a minha tablet antes de passar para o tradicional. Desta forma poupo tempo nos estudos pois não tenho que fazer as cores manualmente, dando-me mais tempo para me dedicar à ilustração final. Este livro vai ser publicado no final do ano por uma editora do norte do país.




1 comment:

Setyo-Utomo Said said...

Saludos ! Get motivation tips from the great Motivator Paulo Coelho on www.facebook.com/JournalistOnDuty